Order

Genom att du slutför köp och godkänner din order, godkänner du även dessa köpvillkor och ett bindande avtal uppstår. Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse per e-post med information om beställningen. Orderbekräftelsen fungerar som kvitto/garantibevis för din order. SkiProShop reserverar sig från leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för kundens order. Kan SkiProShop inte leverera enligt orderbekräftelse kommer du som kund att kontaktas om detta via e-mail.

OBS: Vi har tyvärr ingen möjlighet att ändra din order efter att den är lagd. Upptäcker du att något blivit fel efter lagd order och du akut vill justera så kontakta info@skiproshop.se så hjälper vi dig.

Priser och orderbelopp

Samtliga produktpriser på skiproshop.se anges inklusive moms. Fraktkostnad adderas i kundvagnen/kassan förutom i de fall då fraktfritt gäller. SkiProShop reserverar sig för eventuella pris- och tryckfel.

Ångerrätt

Ångrar du ditt köp eller av annan anledning inte vill fullfölja köpet så kontakta kundservice så hjälper vi dig. Normal ångerrätt om 14 dagar från emottagen vara gäller enligt konsumentköplagen.

Returen ombesörjs av SkiProShop till en kostnad av 75kr.

Fel i leverans

Ibland blir det fel vid paketering. Har du fått något du inte beställt, eller saknar något du beställt eller i övrigt, om orderns innehåll som levererats inte stämmer överens med din orderbekräftelse så kontakta oss på kundtjänst så löser vi det. 

Vid kontakt, bifoga ordernummer, en text med vad du fått samt en bild på det som levererats.

Reklamation

Vid reklamation skickar du ett mail till info@skiproshop.se. Vi tillämpar konsumentköplagen vid hantering av reklamationer. En produkt kan endast reklameras vid fabrikationsfel som otätad försegling, läckage av innehåll eller liknande. Att du inte gillar smaken är inte skäl för reklamation.

Reklamera varan direkt efter det att du upptäckt felet så skickar vi en ny, felfri vara. Kan felet inte avhjälpas kommer återbetalning att ske.

Vid en eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Force Majeure

SkiProShop fritar sig från skyldigheten att fullfölja sin del av avtalet och från skyldighet att erlägga skadestånd om SkiProShops åtaganden inte alls eller endast till onormalt hög kostnad kan fullgöras på grund av krig, upplopp, blockad, eldsvåda, explosion, viruspandemi, ingrepp/beslut från offentlig myndighet eller liknande samhällsomstörtande händelse som ej kunnat förutses. SkiProSHop är inte ansvarig för skada som beror på lagbud, myndighets åtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, bojkott, lockout eller annan liknande omständighet. Förbehållet i fråga om strejk, blockad, bojkott och lockout gäller även om SkiProShop är föremål för eller själv vidtar sådan konfliktåtgärd.

Om SkiProShop

SkiProShop ägs av Jonas Karlsson Consulting AB (559139-1890)
Stenbrottsvägen 5
305 71 Haverdal

Leveranstid

Normal leveranstid är 3-4 dagar.

Leveransstatus

Du får ett Kolli-ID (sändningsnummer) skickat till dig via mail. Därefter kan du spåra ditt paket via länken i mailet.

Oavsett speditör så får du ett mail när ditt paket skickas från oss, och en avisering (sms) när ditt paket är framme på det utlämningsställe du valt. Har du ej fyllt i mobilnummer får du en brevavi vilket tar 1-2 dagar extra.

Ej uthämtad vara

Ordrar finns kvar för utlämning hos DHL-ombud i 14 dagar och PostNord-ombud i 7 dagar från ankomst och returneras sedan till vårt lager. Om en order returnerats till vårt lager kontaktas du av kundservice för ny leverans. SkiProShop har rätt att debitera dig som kund 150kr för returkostnad, detta sker normalt via avdrag på fakturan (om du valt faktura som betalmetod) när den krediteras. Tänk på att om du beställer via faktura så löper fakturatiden även om du inte hämtat ut paketet.

Har du valt betalning via kort eller bank återbetalas hela beloppet till ditt bankkonto och returkostnad debiteras dig som kund via faktura som skickas till den e-post som angavs vid order.